utorok 13. mája 2014

Turkish traditional meals... alebo najlepší výlet na svete!

 Merhaba! :D
Alebo po našom ahojte! ;)
Tak po týždni strávenom na tom najlepšom mieste vôbec sa opäť hlásim z môjho rodného mestečka, ešte stále unesená z toho čo som za posledný týždeň zažila.
Rozhodla som sa že Vás nebudem zaťažovať fotkami z rôznych miest a pamiatok, ktoré som navštívila, ale že sa zameriam na jedlá, ktoré som ochutnala a ktoré mi chutili, ale aj nechutili.
Keď som do Turecka odchádzala išla som z pocitom, že musím ochutnať každé jedno ich tradičné jedlo a.... Verte či nie PODARILO SA a čo je na tom najlepšie vrátila som sa aj o kilečko ľahšia.
Jupíííí! :D




Aby som začala pekne od začiatku, tak hneď v prvý večer, keď som dorazila do rodiny u ktorej som bývala, mi pripravili úplne najtradičnejšie Turecké jedlo zvané Zeytinyağlı Yaprak (v pravo). Toto jedlo sa skladá z vinných listov, ktoré sú naplnené ryžou, cibuľkou, petržlenovou vňaťou, kôprom, kari korením, píniovými orieškami, olivovým olejom a citrónom.
Musím sa priznať, že to bolo jedno z jedál, ktoré mi naozaj veľmi chutilo.

Na ľavo sa zase nachádza klasický Turecký dezert, ktorý nám ponúkli naopak v poslednú noc nášho pobytu a bolo to jedno z mála jedál, ktoré mi naozaj nechutilo. Aj keď bolo domáco robene, chutilo priveľmi umelo a na môj vkus bolo až prehnane sladké. 


Ďalším klasickým jedlom bol Borek, ktorý mi chutil asi zo všetkého najviac. Jedla som ho v troch rôznych podobách no tento, ktorý je na fotke bol určite ten najlepší. Tenké listové cesto naplnené syrom štýlu feta spolu so špenátom alebo jarnou cibuľkou tvorí bezpochybne tú najlepšiu kombináciu.
Táto fajnotka ma viackrát čakala nielen pri večery ale aj pri raňajkách, takže som bola nesmierne nadšená. :D

No a čo je najlepšie k dokonalému Boreku?
Áno, ešte dokonalejší turecký čaj, ktorý so popíjala poctivo aj štyrikrát do dňa a nie jednu, ale rovno tri šálky naraz! :D


Druhý a tretí deň nášho pobytu sme trávili obdivovaním starého skalného mestečka Cappadokia.
V centra skalného mesta sme sa zastavili na obed pod holým nebom, kde ma okrem skvelého jedla prekvapilo to, keď prišiel vedúci a povedal nám, že všetko jedlo máme zadarmo!! 
A, že sme toho pojedli!
Jedno z toho množstva jedla bola táto výborná krémová polievka, ktorá je pre Turecko klasická a stretnete sa s ňou na každom rohu a spolu s ňou aj ten najlepší chlebík na svete.


No a keď už sme pri Cappadokii, tak to tu určite nesmie chýbať táto starká, ktorá robila tie najdokonalejšie lokše na svete. Plnené boli podobným spôsobom ako Borek.
Lokše však z taniera zmizli tak rýchlo, že sa mi ich ani raz nepodarilo odfotiť! :(


Keďže výlet do Cappadokie bol dvojdňový, jednu noc sme strávili v nádhernom 5* hoteli s ešte krajšou reštauráciou, kde som si mohla po troch dňoch konečne dopriať pravé zdravé raňajky. Moje oči doslova a do písmena žiarili, keď zbadali ovseno-pšeničné vločky s lofilizovaným ovocím. A moje srdiečko podskočilo ešte viac keď zbadalo tú obrovskú kopu ovocie rôzneho druhu. :)


A keď sme už pri ovocí, tak pri posteli ma každé ráno čakal takýto tanierik chutného ovocia a pravdupovediac, ovocie tam mali naozaj výborne. Jahody krásne prezreté a sladučké!

Ďalším prekvapením pre mňa bolo žlté granátové jablko. Neviem ako vy, ale ja som sa s ním v našich obchodoch nikdy nestretla, a tak som ho musela hneď zdokumentovať! 


V predposledný deň sme absolvovali plavbu loďou po stredozemnom mori. Stráviť celý deň na tom najčistejšom mori aké som kedy videla je ten najväčší zážitok. A najlepšie je keď si môžete len tak skočiť do vody uprostred ničoho a plávať!

No a na loďke nám pripravili aj takýto obed. Prílohu našťastie zjedol kamarát a ja som za "odmenu" dostala jeho porciu šalátiku.
A čo sa týka tej rybky tak tá mala viac kostí ako mäsa no aj tak bola výborná.



No, a aby to nebolo čisto len o tom jedle musím sa pochváliť z tou najúžasnejšou kávou a jogurtom aký som kedy jedla. Keďže som asi ten najväčší milovník Starbucks a utekám doňho všade kde sa len dá, tak ani teraz som si nemohla odpustiť minúť posledné peniažky práve tam, a tak som sa  rozhodla pre vanilkový jogurt s lesným ovocím a ovsenými vločkami na ktorom by ste nenašli ani jedinú chybičku a výborné hazelnut latte.
A samozrejme nesmela chýbať maličkosť v podobe krásneho lesku na pery od Victoria's secret *.*


No a na úplný záver fotka s tými najúžasnejšími Španielskými dievčatami, ktoré s nami v Turecku boli. Tak veľmi som si ich obľúbila, že práve im bolo najťažšie povedať Goodbey! <3











1 komentár:

  1. Podobné články zbožňuji, protože pomocí nich člověk může nahlédnout do cizí kultury a něco se dozvědět :)) nehledě na to, že ty jídla vypadají naprosto skvěle a mám z toho hlad!:D

    OdpovedaťOdstrániť