pondelok 17. februára 2014

Homemade Müsli...

Zapekané Müsli!

Čo sa Vám ako prvé vytvorí pri slovnom spojení zapekané müsli?
Mne sa nepochybne vytvorí neopísateľná súčasť môjho jedálneho lístku.
A práve preto ma vždy veľmi mrzí, keď si prechádzam v supermarketoch regále preplnené s müsli, ktoré majú neskutočne veľkú kalorickú hodnotu a obsahujú ešte viac nezdravých tukov a prebytočného cukru. 
Z toho dôvodu som sa rozhodla pre vlastné zapekané müsli o ktorých môžem s istou prehlásiť, že sú zdravé a hlavne, že neobsahujú nezdravé tuky, prebytočné cukry čí konzervanty .


Tieto müsli som pripravovala už včera večer a obsahujú naozaj všetko, čo som doma našla. A práve to je na nich najlepšie. Môžete do nich zamiešať hocičo, čo máte radi.
Ja som do nich zamiešala hlavne sušené ovocie, semienka a orechy. 

Moje suroviny:

• 350g ovsených vločiek •
• 80g sušených brusníc •
• 50 g sušených sliviek •
• Hrsť vlašských orechov •
• Hrsť mandlí •
• ľanové semienka •
•Slnečnicové semienka•
• 1pl medu •


Na plech som vysypala jeden balíček ovsených vločiek, ktoré som poliala jednou polievkovou lyžicou medu a následne poriadne premiešala. Potom som začala pridávať ostatné suroviny. Ja som začala najprv sušeným ovocím potom som pridala ľanové a následne aj slnečnicové semienka a celé som to zakončila orechmi. Vlašské som nasekala na menšie kúsky a mandle som nechala tak ako boli, v celku.
Nakoniec som to celé poriadne premiešala a dala zapiecť.
Postup je veľmi jednoduchý a verím, že by ste ho zvládli aj bez návodu. :)


Piekla som to na 175 stupňoch asi 20 minút za občasného miešania, aby sa vrch skoro nepripálil.
Keď vločky začnú naberať peknú zlatistú až svetlo hnedú farbu, vyberieme ich a necháme poriadne vychladnúť. 
Moje sa chladili až do dnešného popoludnia, pokiaľ som sa nevrátila zo školy.



Po vychladnutí ich môžeme začať uskladňovať.
Ak by sme ich do nádobky uskladnili pokiaľ by boli teplé okamžite by zvlhli a to by už nechutili ani zďaleka tak dobre ako chutnajú teraz.
Čo sa týka nádobiek ja som sa rozhodla pre klasické zaváracia fľašky z mojej obľúbenej omáčky, kedže sa mi ešte stále nepodarilo zohnať špeciálne dózičky.


Bola som veľmi prekvapená ako veľa ich nakoniec bolo, no to je len a len dobré, ale z čoho som bola prekvapená ešte viac bolo to, že zachutili aj mojej mamke o čom som veľmi pochybovala a potešilo ma keď som ju pristihla ako ich chodí "potajomky" kváriť. :D


Dúfam, že som Vás týmto aspoň trošku inšpirovala, lebo tieto müsli sa tu dnes neobjavili poslednýkrát,  o chvíľu sa  vrátia už vo forme raňajok! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára