nedeľa 9. marca 2014

Oatmeal on breakfast!


Ovsená kaša!
 Slovné spojenie alebo skôr pomenovanie ktoré ulahodí každému ušku! :D
Nieje nič lepšie ako predstava krásnej nadýchanej ovsenej kaše a taktiež nieje lepší spôsob ako začať deň.
Ja ovsenou kašou začínam rána už nejaký ten piatok a od tej doby som vyskúšala naozaj nespočetne veľa druhov a to nielen ovsených vločiek ale aj ochucovadieľ.
Moja úplne začiatky sa  nedajú nazvať ani len kašou! :D
Boli to klasické vločky a to do slova! Vážne to s kašou nemalo nič spoločné! 
A táto "betónová" zmes na ktorej som si pochutnávala nie jeden mesiac a myslela som si akú fajnotku jem vznikala tak, že som najprv prevarila mlieko (áno bola to čisto mliečna betónová zmes)  a až tak tam nasypala vločky a čakala pokiaľ sa mlieko odparí (vsaje do vločiek) a takto mi vnikla krásne betónová zmes v ktorej by ste mohli vločky bez problémov jesť čínskymi paličkami! :D
Po tom po nejakom čase (dosť dlhom čase) sa na rad dostavila prvá kaša! Ale poviem vám to bola kaša v pravom slova zmysle! :D A vyzeralo to nejak tak, že keď ste to nabrali na lyžičky a lyžičku nedržali rovno stieklo vám to naspäť do misky ako ten najtekutejší med! :D
Ja som vážne išla z extrému do extrému! :D
Táto pre zmenu vodová no, aby som bola presnejšia mliečna "potopa" sa stala obľúbenou aj u nás doma a preto ju varím dodnes ale s tým rozdielom, že ja sa od nej držím na míle ďaleko! :D
No a samozrejme, aby som nebola zabudla tak ako "betónová zmes" tak aj "mliečna potopa" vznikali len tak od oka ako mi prišlo a pravdepodobne preto to vyzeralo tak ako to vyzeralo! :D
No a o vizuálnom vzhľade týchto katastrof radšej pomlčíme dobre? :D


Po pár dá sa povedať mesiacoch začalo svitať na dobré časy aj mojim ovseným kašám!
Ten deň D nastal, keď som začala objavovať rôzne blogy o zdravej výžive a tam som videla veľa rôzny spôsobov ako sa dá kaša pripraviť a hlavne som prišla na to, že sa nemusí variť iba čisto z mlieka, ale, že sa dajú používať aj rôzne kombinácie, ktorým som sa však zo začiatku zaťato vyhýbala!
Mojím prvým krokom k zdravšej kaši bolo, že som si začala suroviny na ovsenú kašu podstivo vážiť!
Moje úplne prvé váženie surovín ostalo na 50g ovsených vločiek a 250ml mlieka.
Po čase, keď som sa už zdravej strave začala viac pozerať na zúbky  venovať, uvedomila som si, že toľko mlieka na ovsenú kašu nieje nič dobré, aj keď bolo moje mlieko vždy nízkotučné.
Bolggerka Luci v tom čase začínala "testovať" ovsenú kašu s vodou a vajíčkom a tak som sa rozhodla zaexperimentovať aj ja a výsledok sa mi okamžite zapáčil a bola som z ním veľmi spokojná!
Normálne klasické ovsené vločky som vymenila za drvené a taktiež to už neboli len obyčajné kaše, ale začali byť ochucované rôznymi ingredienciami ako je napríklad mak, kakao či obyčajný banán a škorica, ktorá však bola do kaše už podstivo zavarená.
A však keď si zvyknete robiť kašu trikrát do týždňa ako ja alebo dokonca aj viackrát, zásoby vajíčok za začnú rýchlo míňať a to sa mojej mamke naozaj nepáčilo! :D
Potom mi však do očí vbil recept jednej bloggerky, ktorá si kašu robila na poli z mlieka a na poli z vody. Mne sa v tom momente rozvietili kontrolky   a uvedomila som si, že to bude presne presne to pravé orechové. :D 
A bola to pravda 50g ovsených vločiek v kombinácii s 150ml vody a 100ml mlieka je nielenže chutné ale aj zdravé a dietne a hlavné je, že ako dochucovadlo postačí buď obyčajná polka banána alebo jednoducho jedna čajová lyžička medu!
No a čo sa týka vizuálneho vzhľadu...
Tomu som sa začala venovať, iba niekoľko týždňov pred tým ako som sa rozhodla založiť si tento blog! 
Do tej doby som si na kašu jednoducho nasypala škoricu a nejaké to sušené alebo normálne ovocie a hneď som sa do nej z chuti pustila!


Dneska som si taktiež dopriala moju už na 100% obľúbenú "polovičnú" kašu a však opäť s jednou menšou zmenou.
Doteraz to bolo vždy 50g ovsených vločiek, 150ml vody a 100ml mlieka.
No dneska sa mi zdala kaša dosť hustá a tak som do nej priliala ďalších 50ml mlieka a musím uznať, že bola viac krémová alebo žeby nadýchanejšia?  :D

No a samozrejme čo by to bola u mňa ovsená kaša bez banána a granátového jablka?
Ničím.... Ale nie... :D
 No dlho na nej ten banánik už nepobudne, keďže prechádzam na nový trošku ale vážne len trošičku pozmenený jedálny lístok a banániky sa z neho aspoň na určitú dobu chystám vyradiť.... Ale o tom možno neskôr. :)


No a na koniec chvalabohu že? :D

Dúfam, že som Vás mojím zasvätením dom môjho "ovseného" sveta aspoň trošku zaujala.
Budem rada ak mi necháte Váš názor ... :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára